DSpace 大学HOME  附属図書館  
 

DSpace at Tsuru University >
02研究紀要 >
第51集 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/489

タイトル: 英語読解と記憶におけるスキーマの役割
別タイトル: The Role of Schema in English Reading,Understanding and Memory
著者: 高田, 理孝
著者別名: TAKADA, Michitaka
言語: ja
NCID: AN00149431
掲載誌名: 都留文科大学研究紀要
刊行日付: 1999-10-20
号: 51
ISSN: 0286-3774
開始ページ: 23
終了ページ: 28
抄録: This papaer reports an attempt to examine the role of schema in English reading, understanding and memory. The main results were as follows :(1)the content schema prompted understanding of each details about English text,(2)but types of subject had no influence on understanding of composition and details, besides memory,(3)japaniese translation of difficult English words had no influence on undersatnding of composion and details, besides memory. These results were discussed in terms of the relationship between content schema and subject's English ability.
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ: publisher
URI: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/489
出現コレクション:第51集

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
051023.PDF59.24 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください