DSpace 大学HOME  附属図書館  
 

DSpace at Tsuru University >
02研究紀要 >
第85集 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/782

タイトル: 学業場面における制御適合
別タイトル: The Regulatory Fit in an Academic Setting
著者: 市原, 学
著者別名: ICHIHARA, Manabu
出版者: 都留文科大学
言語: ja
NCID: AN00149431
掲載誌名: 都留文科大学研究紀要
刊行日付: 2017-03-01
号: 85
ISSN: 0286-3774
開始ページ: 1
終了ページ: 14
抄録: The purpose of this study was to investigate the “fit effects” (Higgins, 1997) on academic performances in daily lecture at a University. Additionally, “regulatory focus” was measured as a personality trait or manipulated as a situational variable to test “primed interference effect” (Lisjak, Molden, & Lee, 2012). The results show fit effect of trait regulatory focus and learning strategy or that of manipulated regulatory focus and learning strategy was robust in daily University lecture regardless of test format. On the other hand, primed interference effect was not revealed significant. These results were discussed in the relation to “selfregulated learning” (Zimmerman, 2001).
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ: publisher
URI: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/782
出現コレクション:第85集

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
Y-0850001.pdf1.4 MBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください