DSpace at Tsuru University >
01大学院紀要 >
第20集 大学院創設20周年記念特集 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/735
|
タイトル: | 学業的援助要請における制御適合 |
別タイトル: | The Regulatory Fit in Academic Help-seeking |
著者: | 市原, 学 |
著者別名: | ICHIHARA, Manabu |
出版者: | 都留文科大学大学院 |
言語: | ja |
NCID: | AA11162950 |
掲載誌名: | 都留文科大学大学院紀要 |
刊行日付: | 2016-03-19 |
号: | 20 |
ISSN: | 1880-1439 |
開始ページ: | 73 |
終了ページ: | 84 |
抄録: | The purpose of this study was to investigate the fit effect of trait regulatory focus and helpseeking
style on academic competence and interest. When individuals with dominant trait
promotion (prevention) focus enact help-seeking eagerly (vigilantly), they have higher
competence and interest than one does it vigilantly (eagerly). Additionally, individuals with fi t
experience have higher competence and interest than ones high or low in both trait promotion
and prevention focus. On the other hand, non-fi t individuals have lower competence and interest
than ones high or low in both foci. |
資料タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
著者版フラグ: | publisher |
URI: | http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/735 |
出現コレクション: | 第20集 大学院創設20周年記念特集
|
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。
|