DSpace 大学HOME  附属図書館  
 

DSpace at Tsuru University >
01大学院紀要 >
第20集 大学院創設20周年記念特集 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/735

タイトル: 学業的援助要請における制御適合
別タイトル: The Regulatory Fit in Academic Help-seeking
著者: 市原, 学
著者別名: ICHIHARA, Manabu
出版者: 都留文科大学大学院
言語: ja
NCID: AA11162950
掲載誌名: 都留文科大学大学院紀要
刊行日付: 2016-03-19
号: 20
ISSN: 1880-1439
開始ページ: 73
終了ページ: 84
抄録: The purpose of this study was to investigate the fit effect of trait regulatory focus and helpseeking style on academic competence and interest. When individuals with dominant trait promotion (prevention) focus enact help-seeking eagerly (vigilantly), they have higher competence and interest than one does it vigilantly (eagerly). Additionally, individuals with fi t experience have higher competence and interest than ones high or low in both trait promotion and prevention focus. On the other hand, non-fi t individuals have lower competence and interest than ones high or low in both foci.
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ: publisher
URI: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/735
出現コレクション:第20集 大学院創設20周年記念特集

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
Y020073.pdf764.48 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください