DSpace 大学HOME  附属図書館  
 

DSpace at Tsuru University >
02研究紀要 >
第80集 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/676

タイトル: Researching Complex Dynamic Systems: Retrodictive Qualitative Modelling to Understand Motivation in the Japanese EFL Classroom
著者: Hamish, GILLIES
出版者: 都留文科大学
言語: en
NCID: AN00149431
掲載誌名: 都留文科大学研究紀要
刊行日付: 2014-10-20
号: 80
ISSN: 0286-3774
開始ページ: 59
終了ページ: 70
抄録: While the application of concepts from both complexity theory and dynamic system theory to the social sciences is becoming increasingly attractive in principle, attempts to achieve this in practice have mainly reached an impasse. In this vein, the current paper seeks to first justify their application to the social sciences, and in particular the area of language learning motivation. While the paper acknowledges the potential difficulties of such an approach, it proceeds to respond to these by proposing a technique entitled Retrodictive Qualitative System Modelling, providing a detailed outline of the application of the five phases of this technique. The paper concludes with a recognition of the need to validate this technique by applying it to an actual research context.
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ: publisher
URI: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/676
出現コレクション:第80集

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズフォーマット
Y-080059.pdf164.49 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください