DSpace 大学HOME  附属図書館  
 

DSpace at Tsuru University >
02研究紀要 >
第54集 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/452

タイトル: 高等学校英語教科書のセックス/ジェンダー表現
別タイトル: Sex and Gender in the Pre- and Main Reading Sections of High School English Textbooks in Japan
著者: 中井, 基博
著者別名: NAKAI, Motohiro
言語: en
NCID: AN00149431
掲載誌名: 都留文科大学研究紀要
刊行日付: 2002-03-20
号: 54
ISSN: 0286-3774
開始ページ: 83
終了ページ: 96
抄録: The purpose of this paper is to investigate how males and females are represented in the registered senior high school English textbooks used in Japan, focusing on the two major constituents, the reading texts and the pre-reading activities, and their relationships. The current and former versions of the textbooks for English I and English II, are examined and analyzed both quantitatively and qualitatively. The results show that the twenty examined textbooks contain a multitude of problems in terms of sex and gender such as female invisibility, fixed gender roles or stereotypes, and androcentric frameworks for the reading comprehension of the learners.
資料タイプ: Departmental Bulletin Paper
著者版フラグ: publisher
URI: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/452
出現コレクション:第54集

このアイテムのファイル:

ファイル サイズフォーマット
054083.pdf79.12 kBAdobe PDF見る/開く

このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 

Valid XHTML 1.0! Powered by DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - ご意見をお寄せください