DSpace at Tsuru University >
02研究紀要 >
第64集 >
このアイテムの引用には次の識別子を使用してください:
http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/291
|
タイトル: | 米国算数教科書紹介(II) |
別タイトル: | Investigation of an American Arithmetic Text Book (II) |
著者: | 植村, 憲治 |
著者別名: | UEMURA, Kenji |
出版者: | 都留文科大学 |
言語: | ja |
NCID: | AN00149431 |
掲載誌名: | 都留文科大学研究紀要 |
刊行日付: | 2006 |
ISSN: | 0286-3774 |
開始ページ: | 43 |
終了ページ: | 65 |
抄録: | The teaching method of mathematics and/or arithmetic essentially does not depend on language or culture. Succeeding to the previous paper which treated a Kindergarten text book, we introduce and investigate an American arithmetic text book and the teacher's book for Grade 1, named "Mathematics" published by McGraw-Hill Company. And we point out the difference of Japanese teaching methods from those of the U.S. including addition and subtraction strategies. |
資料タイプ: | Departmental Bulletin Paper |
著者版フラグ: | publisher |
URI: | http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/291 |
出現コレクション: | 第64集
|
このリポジトリに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。
|