DSpace 大学HOME  附属図書館  
 

DSpace at Tsuru University >
02研究紀要 >
第93集 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/1047

Title: ウィズコロナ時代のインターンシップを可能にする動画教材開発と学生の学び
Other Titles: Analyzing Students’ Reflection in Making Teaching Materials for “The Internship for Teaching and Education” in the COVID-19 Era
Authors: 市川, 桂
Other Authors: ICHIKAWA, Katsura
Publisher: 都留文科大学
Language: ja
NCID: AN00149431
Journal Title: 都留文科大学研究紀要
刊行日付: 2021-03-01
Issue: 93
ISSN: 0286-3774
Start Page: 67
End Page: 79
Description:  新型コロナウイルスの感染拡大の影響を受けて、学生が地元の学校でインターンシップを実施することが難しくなっている。日本が海外からの訪問者に対して国境を開放したところで、現状では都留市内や近隣の町で留学生を多数引き連れてインターンシップを行うことは非常に困難である。そこで、学校訪問を疑似体験できる動画教材を開発した。本稿は、動画教材作成の過程を概観するとともに、学生4名のリフレクションに焦点をあてて、この動画教材を作成することを通して学生が効果的なチーム作りについて学んだことを明らかにする。
Type: Departmental Bulletin Paper
Textversion: publisher
URI: http://trail.tsuru.ac.jp/dspace/handle/trair/1047
Keywords: リフレクション
教材開発
学び
テキストマイニング分析
Appears in Collections:第93集

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ウィズコロナ時代のインターンシップを可能にする動画教材開発と学生の学び.pdf1.18 MBAdobe PDFView/Open

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback